Kaufland cu surprize!

8 Scopul si durata vizitei: strangerea de produse pentru un viitor studiu APC Romania, Vocea consumatorilor, cat cuprinde. Doua persoane, ca de obicei, formeaza echipa, de aceasta data insa prezent fiind chiar presedintele asociatiei, dl. conf. dr. Costel Stanciu. 

Promotii in toate cotloanele mai mult sau mai putin vizibile dar este ca in raiul reducerilor. Reduceri de care nu ai voie sa te indoiesti, pentru ca lipseste termenul de referinta. Dar asta chiar nu mai mira pe nimeni.

La fructe, surprize, surprize, varianta locala, Kaufland te fura la gramaj printr-o metoda eleganta si ingenioasa, cu cantarul acoperit cu un plastic si o hartie cu reclama!

Urmariti cu atentie videoclipul si trageti concluziile singuri! Pentru ca acolo sunt banii dumneavoastra, iar legisltia incadreaza fapta la penale, adica furt calificat!

La raft gasesti uneori si asta in special datorita celor mai putin civilizati, resturi de biscuiti, napolitane, ciocolate desfacute, pungi cu carne si produse din carne abandonate in alte raioane. In mod clar unii au de gand sa faca grea viata celor ce aranjeaza si se straduiesc sa tina ordinea intr-un magazin imens.

Minus vizibil la categoria curatenie: pe unele produse ambalate in cutii de plastic un praf greu de dezlipit isi face prezenta, ambalajele din carton ale baxurilor de bere au suferit probabil din cauza unor ploi abundente! Si aparitia mucegaiului negru face parte din peisaj. Asa ca daca sunteti alergici ar fi bine sa luati singuri masuri.

In rest vanzoleala caracteristica zilei, cu cumparatori galagiosi si copii care se straduiesc sa nu se plictiseasca, jucandu-se printre rafturi.

La carnea proaspata ambalata in cofraje de polistiren ne intampina prima surpriza, apa si sange, din abundenta. Oare cum a ajuns acolo, ne intrebam si ii intrebam si pe cei ce aranjeaza standurile. Singurul raspuns, un ridicat scurt din umeri si o privire care sigur nu ar putea lamuri pe nimeni. Asa ca ne continuam vizita trecand la lactate.

La lactate, produsele pe cale sa expire sunt relativ usor imprastiate printre celelalte, astfel ca e greu sa iti dai seama care este si de unde incepe standul cu produse cu pret redus si unde cel produse cu pret normal.

La sucuri e o nebunie, gasim sucuri consumate partial si abandonate pe rafturi printre celelalte sticle PET, intregi. Si aici in mod cert nu este vina responsabililor magazinului, ci a celor a caror educatie s-a terminat inainte de a incepe. Si sunt destul de multi printre noi in aceasta situatie fara iesire!

La mezeluri e promotie, la parizer de porc (Cand nu e promotie la produsele ce contin care sub 1%?) dar si la o firma care probabil serbeaza ceva, nu reiese clar ce, dar e mentionata cam peste tot asa ca nu ai cum sa o ratezi, asta daca esti interesat. Tinand cont de numarul mare al E-urilor de pe eticheta renuntam relativ usor si mergem cuminti mai departe.

La apa minerala, ambalajele sunt imprastiate cam peste tot, iar unele sticle curg. Se mai intampla!

Alte promotii afisate, alte glume nesarate. Daca nu afisezi clar in ce consta de fapt o promotie, respectiv pretul vechi si cel nou, in mod cert chiar nu o sa te creada nimeni. Si slava Domnului ca nu e raion fara o promotie.

La paine proaspata, o doamna trecuta de prima tinerete, nu se sfieste sa utilizeze propriul cleste in defavoarea celui de otel inox, aflat la doar 2 ferestre de plexiglas distanta, si indeasa in punga de hartie produsele calde. Mai lasa atinse cateva si pe raft, semn ca nu corespundeau ochiului calibrat pe o anumita forma si dimensiune. Dar culmea, nimeni nu observa si ea isi incheie fericita, achizitia.

Observam ca si cei de la Kaufland au inceput sa aplice etichetele cu traducerile exact pe zona cu inscriptionarea termenului de valabilitate, aceasta fiind deja o practica curenta se pare, in mai toate super, extra, mega market-urile vizitate recent. Traducerile sunt uneori hilare, parand a fi de la alte produse decat cele pe care este aplicata eticheta, dar nici asta nu ne mai mira.

Si ajungem la casa, unde, surpriza, suntem brusc considerati infractori de o domnisoara cu voce de soacra, care dupa ce ne inspecteaza cosul, se mai si uita la noi ca la niste borfasi de rand. Ba mai mult, in fata noastra se pironeste si o matahala de bodyguard venit probabil sa ne bage mintile in cap. Si totul pentru ca am indraznit sa spunem ca nu suntem de acord cu tratamentul aplicat de casiera, dar aici ea este zeul local, si tu, consumatorul trebuie sa te supui, daca vrei sa pleci acasa cu ce ai strans de prin rafturile magazinului, altfel ti-ai pierdut jumatate de zi si te-ai si enervat degeaba!

Daca nu ar fi de ras ar fi chiar de plans. Cum am ajuns sa ne comportam asa intre noi? Devine acest comportament ceva de domeniul SF-ului sau se generalizeaza treptat. Iar limbajul respectivei, limbaj care avea vagi accente de Rahova, nu isi avea clar locul aici. Oare care or fi criteriile de angajare la Kaufland? Pentru ca politetea si educatia in mod cert nu fac parte din fisa postului, cel putin la casiere.

Si asta in conditiile in care supermarketurile cu discount de tip Lidl si Kaufland, detinute de Schwarz Group, grup controlat de una dintre cele mai bugate familii din Germania, au beneficiat in ultimii ani de fonduri de 900 milioane de dolari de la o divizie a Bancii Mondiale si BERD, doar pentru extinderea in Europa Centrala si de Est. Mandatul acestor institutii finantate cu bani publici este de sustinere a dezvoltarii in tarile in care investesc. Potrivit bancilor, finantarea Lidl si Kaufland ajuta cele doua companii sa se extinda in Europa Centrala si de Est, sa creeze locuri de munca, noi piete pentru producatorii locali si sa aduca produse de calitate accesibile consumatorilor saraci. Adica lumea a treia, daca ne luam dupa comportamentul angajatilor. Oare la sfarsitul anului vor proceda la fel ca anul trecut, declarand ca nu au avut profit, ci doar pierderi. Oare pana cand va mai merge ulciorul la apa, invocandu-se an de an aceasta pierdere. Probabil ca familia celor ce detin compania vor sa saraceasca, inregistrand an de an pierderi. Si asta in situatia in care numarul de vizitatori este extrem de ridicat. Cum poate explica ANAF-ul aceasta situatie paradoxala? Sa fie de vina promotiile fara numar?

***

Plecam evident dezamagiti dar ferm hotarati sa revenim si data viitoare, in speranta ca ceva, cat de mic, sa se fi schimbat, macar in ceea ce priveste mentalitatea casierelor … .

    Digg This
    Advertisements

    Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

    Connecting to %s