Retele de socializare pentru … copiii mari (III)

III. Twitter
Conceputa ca o retea de stiri in care in aparenta fiecare stire apare brusc, de nicaieri si fara o oarecare probabilitate, dar structurata si prezentata de fapt pentru a servi unui scop précis. Daca ai posibilitatea sa creezi si controlezi un numar de conturi destul de mare de conturi poti relativ simplu sa te joci cu … propaganda, exact cam ca si pe FB si LI. Reteaua se prezinta naivilor ca un aparent rai al stirilor in timp real. De cateva luni bune a aparut pe segmentul de business un nou tip de conturi, cu foarte multe facilitati interesante. Merita urmarita eficienta acestora in reclama la un produs sau serviciu! Rapiditatea comunicatiilor atrage fara indoiala desi favorizeaza in special limbile anglo-saxone cu exprimare scurta, concisa si … la obiect. Poate de aceea utilizatorii romani de Twitter sunt relativ rari. Link-uri sau elemente de multimedia, toate sunt rapid derulate in fata detinatorului de cont si fac destul de grea o filtrare a lor.
In ultima vreme chiar si romanii si-au dat seama de eficacitatea acestui tip de retea dar destul de sporadic apar romani cu peste 1.000 de mesaje. Desi recrutorii straini folosesc cu succes mediul oferit, cei locali prefera inca sa “recruteze” de pe FB sau LI. Nu imi este foarte clar de ce dar probabil ca rata de success este mult mai mare pe acele retele.
Inca de la inceput si apoi vreme de inca 4 – 5 ani aspectul site-ului a fost exact acelasi, fara nici o schimbare dramatica, remarcabila sa spunem. Grafica simpla, personalizarea contului destul de limitata, totul menit sa favorizeze viteza de transmisie a datelor. In prezent insa, se incearca o redesenare, o redecorare ce aduce din ce in ce mai mult cu o noua interfata, destul de mult timp asteptata de fanii retelei. Au aparut dar au si disparut rapid background-urile de profil alese de utilizator, fara vreun comentariu sau notificare din partea retelei. Deocamdata, cred din motive de securitate s-a renuntat la ele, dar or sa revina cat de curand. Probabil ca in timp va veni si restul facilitatilor multimedia care momentan lipsesc (statii radio, filmulete, imagini animate). Firmele isi fac reclama non-stop si nici chiar blocarea conturilor de pe care fac reclama nu te scapa de tweet-urile sponsorizate, asa ca este un aspect destul de enervant.
Sa presupunem ca iti deschizi un cont, ai de dat o adresa de e-mail valida si validata printr-un email si totusi sub diverse pretexte Twitter nu se va lasa pana nu va avea si numarul tau de telefon (exact cam ca FB-ul si Li-ul), si eventual chiar telefonul (asta daca esti suficient de credul si iti instalezi “aplicatiile” lor gratuite. Si au chiar destule! Cel putin 3 sunt teoretic “originale”, restul clone) toate recurgand chiar la sicane aparent usor disimulate, gen uitarea parolei, recuperarea contului, deblocarea lui, totul insa realizat extrem de profesionist, cum altfel, direct de pe contul tau de Twitter. Avertizarile curg rauri imediat dupa crearea contului, ba ca sa sporesti securitatea adaugand telefonul, ba ca sa iti dai ziua de nastere. Atat doar ca aceste aplicatii, odata inchise raman … deschise si chiar se lanseaza singure, nu cer permisiunea de acces pentru camera si microfon, asta ca sa nu mai vorbim de faptul aparent banal, deschiderea “ca din intamplare” a GPS-ului, indiferent ca este vorba de telefon sau tableta. Deocamdata chiar nu le recomand! Folosesc cookies extrem de enervante, exact ca FB-ul! As putea spune ca Twitter este mult mai bine pus la punct sa te urmareasca invizibil, pe unde iti duci veacul, in lume areala sau virtuala, aplicand o forma agresiva de compresie a evenimentelor atunci cand lipseste conexiunea si transmitand pachete intregi de date atunci cand ea apare la orizont. Asa ca mai bine incercati cu un browser sigur, evident nu Chrome, sau unul de firma, ci unul de tip open source, cu setarile de intimitate adecvate. Dar cum nu poti fi sigur de absolut nimic, pana cand nu vor constata si altii mai in domeniu sa consideram ca asa este mult mai bine.
Aparent si tot fara nici o intentie clara, pe ecran curg, curg incet, disimulate bine, aprofundate tot prin studii de tip big data, cereri absolut “nevinovate” sau prezentare de posibile conexiuni (persoane “demne” de a fi urmarite) din zona ta. Nu esti in nici un fel constrans sa legi prietenii dar in general dupa ce ti-ai dat zona geografica, unele locatii sunt probabil mai putin accesibile, limitarea aparand in special la numarul de persoane pe care le poti urmari odata. Folosirea listelor tematice este cel mai bun mod de a urmari evenimente sau joburi.
“Prietenii” nu te pot trage in poze, sau in diverse marcaje si nici nu te pot atrage in discutiile banale in care sa-ti expui parerea, pe temele expuse la o eventuala discutie. Personal sunt foarte incantat de acest mod de comunicare.
Mare atentie insa, daca postezi anumite lucruri poti fi rapid considerat ca apartinand vreuneia din cele “n” tabere ce-si desfasoara activitatea pe retea si membrii celeilalte parti iti dispar brusc ca urmaritori. Absolut amuzant acest aspect. Toata reteaua e indexata de Big Brother Google Inc. astfel ca nu va faceti griji, intra in exact aceeasi mare baza de date ca si FB si LI.
Paguba-n ciuperci! Sau poate ca nu, asa ca … atentie la neatentie!
In aparenta chiar nu conteaza acest aspect, asta tinand cont de modul de structurare al retelei. Dar, daca ai un interes, lucrurile se pot schimba rapid, RADICAL … . Atentie, deci.

Observatie: Batalia intre diversele blocuri de propaganda (cu conturile asociate) este probabil cel mai savuros element al acestei retele de socializare. Daca ai setarile care trebuie pe cont (stirile sa se incarce singure adica, fie direct fie cu un plug in corespunzator) si iei cate unul din fiecare tabara, le poti admira cele mai ingenioase si mai raspandite tehnici de manipulare si manipulare in direct. Reteaua este puternic monitorizata de serviciile americane si britanice. Celelalte se amesteca printre jucatori. Un spectacol mult mai interesant decat obositorul tembelizor, devenit trambita doar a unei parti demne de dat pe … goarna. Asta ca tot vin alegerile!

Propaganda pe Twitter:
http://www.ibtimes.com/isis-propaganda-researchers-track-neutralize-terrorists-twitter-recruitment-defense-1999625
http://sputniknews.com/science/20150415/1020924770.html
http://www.buzzfeed.com/atmccann/heres-what-twitter-propaganda-looks-like#.hpWv61R8Q
http://www.huffingtonpost.com/2015/03/06/isis-twitter-census_n_6817308.html
http://www.maskmagazine.com/the-anniversary-issue/struggle/twitter-rev
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/isis-rely-twitter-pump-out-6586458

Digg This
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s