Metroul si cancerul

Sigur ca multi dintre cei ce vor citi probabil se vor si ingrozi pe masura si astfel vor prefera sa-si protejeze sanatatea si sa recurga la transportul de suprafata.

Surse de poluare la metrou

1. Zona din dreptul peroanelor este intens poluata de antenele GSM care raspandesc radiatii nocive cancccerigene, mutagene. Si se intind de la un capat la altul al metroului sa poata lumea sa raspunda la blestematia de telefon. Radiatiile de la antenele GSM releu, amplasate sub plafoanele false, pot fi mai daunatoare, chiar daca nu se simte precum aerul poluat. Antenele GSM nu sunt plasate sub plafoanele false. Sunt chiar foarte la vedere. Unul foarte vizibil este in pasajul Unirii, cand cobori scara rulanta si mergi spre Unirii 2, exact la cele 6-7 trepte deasupra lor este un amplificator GSM. Care emite si afecteaza toti calatorii ce trec prin preajma lui.

2. Aerul neimprospatat datorita nefunctionarii corespunzatoare a statiilor de aerisire
Ventilatia este prevazuta sa scoata aerul din metrou mai mult la nivelul peronului, in caz ca metroul are probleme cu fumul si la instalatiile care alimenteaza metroul, fiecare statie are un sistem diferit de canale in functie de constructie, magazinele fast-food ar trebui sa-si faca tubulaturi care sa duca mirosul afara, dar cel mai rau este pentru cei care lucreaza noaptea cind nu mai este efecul de piston al aerului si usile se inchid iar ventilatia se opreste.
Ciudat este si sistemul de ventilatie cu aer conditonat din trenurile noi ori nu functioneaza de loc, ori iti ingheata capu erau bune gemuletele de la cele vechi, am vazut la cele mai noi ca au introdus din nou gemuletul
Cea mai grava problema sunt banii pentru cumpararea utilajelor noi, pentru cele vechi nu mai se gasesc piese de schimb (au disparut intre timp furnizorii!).

Unele statii sunt mai “viciate” decat altele; spre exemplu Eroilor, cu mirosuri dulcege de la patiseriile pentru nemancati sau Unirii cu covrigariile alea mizerabile. Probabil instalatiile de ventilatie nu mai functioneaza bine (sau deloc), filtrele or fi necuratate … .

Problema este ca toata caldura si mirosurile de la fast food si patiserii raman in statii. Sa se vada ce racoare este de exemplu duminica la PU2, cand nu functioneaza absolut nici o patiserie si nici un fast food.
Nicaieri in lume nu am vazut sa existe astfel de patiserii / covrigarii in interiorul statiilor de metrou. Ba mai mult nu exista nici altfel de magazine.

Sistemele de ventilatie sint la capetele statiilor, unele mai functioneaza, altele sunt … in revizie tehnica temporara de cel putin 10 ani(!). Asa se eeficientizeaza costurile in Romania! Pe spinarea contribuabilului!
BM nu are aer conditionat decit in cabine, in salon este un sistem de ventilatie si are 2 viteze in functie de temperatura, pina in 20 grade viteza mica, peste viteza mare (aia care se simte).

3. Cei mai sensibili vor constata ca aerul e slab oxigenat si se vor simti cam ca pe munte dar cu usoare variatii. Toate noxele, vaporii de la uleiul de transformator din statiile de putere se revarsa prin tunele. Scanteile produse vor craca gazele nearse de esapament, rezultand produsi cancerigeni in aerul respirat. Aerul din metroul bucureștean este cancerigen, acesta depășește de opt ori limita noxelor (studiu realizat in 2013, redat partial mai jos)

Aerul din metroul bucureştean depăşeşte de opt ori maxima admisibilă a noxelor şi favorizează apariţia cancerului, a declarat, joi, Ion Rădoi, preşedintele Sindicatelor de la Metrou şi al Federaţiei ATU România, pe baza unor studii științifice. Potrivit acestuia, bucureştenii care circulă cu metroul sunt expuşi acestui pericol din cauza gurilor de aerisire prost proiectate.

Aerul de la metrou are un efect devastator asupra organismului uman, potrivit unui studiu realizat de Hanna Karlsson, cercetător la Institutul suedez Karolinska. Această cercetare a fost efectuată inclusiv la metroul din Capitală, iar rezultatele au scos la iveală faptul că aerul din subteranul bucureştean depăşeşte de opt ori maxima admisibilă a noxelor, din cauza gurilor de aerisire proiectate prost, a declarat, joi, Ion Rădoi, preşedintele Sindicatelor de la Metrou şi al Federaţiei ATU România. “Încă din faza de proiectare aşa s-au gândit atunci gurile de aerisire, dar nici nu s-au făcut demersurile şi nici nu s-au alocat sumele necesare ca să schimbăm gurile de aerisire. Am avut prilejul să citim în presă ceea ce ştiam noi toţi cei care lucrăm la metrou: că aerul de la metrou ne poate îmbolnăvi de cancer. Este vorba de un institut suedez care a făcut cercetări inclusiv la metroul din Bucureşti şi care a ajuns la concluzia că într-adevăr se depăşeşte de opt ori limita maximă admisibilă a noxelor în metrou. Studiul a mai fost făcut şi la alte metrouri, dar această încălcare a normelor este valabilă doar în Bucureşti”, a declarat, joi, Ion Rădoi.

Liderul de sindicat a mai precizat, printre altele faptul ca, în medie, din ’90 până acum, lucrătorii din subteranul bucureştean pierd in jur de 15 colegi, în fiecare an, asta înainte de a ieşi la pensie! Daca date despre cei ce-si desfasoara munca in metroul bucuresttean se cunosc, dar despre calatorii afectati nu, pana in prezent nici o institutie abilitata  neluind nici o masura!

4. După ce a comparat modul în care acţionează diferitele particule din aer asupra unor celule pulmonare create artificial, cercetătorul suedez Hanna Karlsson a ajuns la concluzia că aerul din metrou distruge ADN-ul uman. Rezultatele studiului au arătat ca particulele din aerul din metrou au cel mai distrugator efect aupra ADN-ului uman, comparativ cu particulele prezente în emisiile auto şi cu particulele formate ca urmare a arderii lemnului. S-a constatat, astfel, că aerul din metrou cuprinde un număr mai mare de particule de fier, care apar prin frecarea roţilor de şine, de la sabotii de frana. Când respectivele particule ajung în organismul uman, în celule se formează radicali liberi, care exercită o acţiune ucigătoare asupra ADN-ului, sporind, astfel, riscul apariţiei unor afecţiuni canceroase.

„Este o problemă foarte serioasă, pentru că nivelul de concentraţie al acestor particule în aer este destul de ridicat, iar oamenii îl inhalează pe o durata îndelungată de timp”, a comentat doctorul Karlsson.

În opinia expertului suedez, rezultatele obţinute demonstreaza necesitatea asigurării unui sistem mai performant de purificare a aerului din metrou. Acest lucrru nu s-a intamplat nici pana acum, si asta in conditiile in care situatia s-a agravat, iar filtrele nu au mai fost demult inlocuite desi aceasta operatie este prevazuta in normativ datorita lipsei de fonduri! Norocul calatorilor ca scumpirile calatoriilor se produc ritmic!

5. Scurgerile din canalizari, apa de ploaie dar si cea provenind din infiltratii toate “imbogatesc” atmosfera si asa imbogatita cu particule de fier, cu microorganisme patogene, potential patogene si evident cu virusi periculosi, astea venind  peste poluarea aerului cu vapori chimici. Totul spre binele calatorilor platitori!

In tunelurile de metrou este deja format un microclimat total defavorabil respiratiei normale, un aer plin de ciuperci si alte microorganisme pe care cei de la intretinere / reparatii il resimt din plin. La fel si calatorii care se afla la capatul statiei din care vine garnitura de metrou! Respira profund exact acest aer extrem de nociv!

6. Praful de carbune de la periile motoarelor vechilor garnituri este depus prin toate tunelele … . Filtrele de la la o instalatie normala de aer conditionat cred ca ar trebui lasate non stop pornit timp de 5-6 ani sa adune praful, cit se aduna intr-o luna pe anumite filtre … (declara un lucrator de la intretinere sub protectia anonimatului!). “Iti spun ca este foarte mult praf de carbune adunat in timp prin tunel, ca idee pune mina pe un tren pe exterior stationat si vezi daca te murdaresti!” mai spune acesta. Am verificat spusele lui si intr-adevar a avut dreptate, am folosit cel putin 3 servetele umede sa sterg negrul de pe maini.

Digg This
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s